Mnoho občanů si stěžovalo na podivný postup při účtování stočného (fakturovaná pokuta, "trestné" kubíky, někdo dokonce fakturu v roce 2024 nedostal vůbec). Z odpovědi na žádost o informaci plyne:
27.8.2024 uzavřela paní starostka smlouvu o poskytování právních služeb s advokátní kanceláří KVB. Měsíční paušál 32,5 tisíc Kč zahrnuje 15 hodin konzultací. Každá hodina nad tento rámec stojí 2,5 tisíce Kč.
V září (1.měsíc je paušál odpuštěn) zaplatila obec 17,5 tisíc Kč za konzultace k probíhající exekuci (detail na faktuře)
V říjnu zaplatila za právní služby 61 tisíc Kč, z toho 8,5 tisíce Kč za konzultace jak se vyhnout poskytování informace (faktura zde)
Ačkoliv v odpovědi z 29.10.2024 obec tvrdila, že " V případě emailové komunikace se nejednalo o úřední korespondenci či formální informace vedené ve spisové službě, které by podléhaly archivaci. Nejedná se tedy o existující informaci.", a odmítla poskytnout:
Tyto materiály se nám podařilo získat novým dotazem. Je smutné, že obec tvrdí něco, co není pravda (emaily neexistují), i že nás nutí generovat nové a nové žádosti, místo toho, aby odpověděla rovnou.
Po vydání informačního příkazu obec poskytla 9.10.2024 tyto dokumenty, s tím že už jsou všechny:
Po projednání na zastupitelstvu obec poskytla 12.12.2024 další dokumenty:
Podle informačního příkazu ze dne 2.10.2024 měla obec poskytnout všechny dokumenty získané k 9.10.2024. Abychom zabránili další exekuci, získali jsme je náhradní cestou:
Protože obec na FB mj. informovala:
„U plánované výstavby domů v ulici Do Brodců probíhá stavební řízení, a proto nebyla komunikace zařazena do oprav ulic na hořejším Brandýsku.“ ,
požádali jsme o informaci o stavebním řízení.
Odpovědi na dotazy ke zvoničce najdete zde
Ani v říjnu 2023 náš odpadový manažer nevěděl, že na Brandýsku se odpady vyvážejí TÝDNĚ. Výsledky ankety o odpadech zde
- 11. 9. 2023 jsme požádali mj. o DPP a DPČ uzavřené obcí
- 3. 10. 2023 byla naše žádost zamítnuta
- 11. 10. 2023 jsme na Krajský úřad podali odvolání
- 27. 10. 2023 vrátil Krajský úřad naši žádost obci Brandýsek k novému projednání (shledal, že zamítnutí nemělo náležité zdůvodnění)
- 15. 11. 2023 jsme dostali nové zamítnutí. - 22. 11. 2023 jsme podali nové odvolání. V zamítnutí se paní starostka odvolává na „Stanovisko ODK“, které ale v některých argumentech vykazuje znaky naprostého odtržení od reality. Proto jsme si požádali o kompletní znění stanoviska ODK. V odpovědi nebylo kompletní znění stanoviska, ale jen malá část toho, co paní starostka za stanovisko vydávala. Celé stanovisko jsme dostali až po podání Žádosti o uplatnění opatření proti nečinnosti nadřízenému orgánu. Z nahlédnutí do celého stanoviska je patrné, jak jsou do původního odmítnutí žádosti účelově zkompilována tvrzení, z nichž některá ve stanovisku ani nejsou. Úplně je pak pominuta úvaha, že „zastupiteli by nicméně bylo možno bez dalšího přiznat postavení tzv. společenského hlídacího psa“.
- 6. 12. 2023 Krajský úřad vydal Rozhodnutí, podle kterého se obci Brandýsek přikazuje poskytnout žadatelům kopie všech dohod o provedení práce a činnosti do 15 dnů. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat a je exekučně vykonatelné.
- 21.12. poskytnula paní starostka soupis 86 dohod za 430k (ne kopie, jak jí nařídil KÚ). Tento soupis neobsahuje žádné osobní údaje, mohli jsme o něj požádat podle 106, 3.1.2024 přišla tabulka, takže teď jde o veřejnou informaci.
- Co vede paní starostku k tomu, aby ignorovala rozhodnutí KÚ, se můžeme jen domýšlet. Paní úřednice, která rozhodnutí vydala, se svěřila, že něco takového se jí za její profesní život ještě nestalo. Povinný exekučně vykonatelné rozhodnutí plní, protože nesplněním by přivedl obec do exekuce, čímž se splnění rozhodnutí jen odkládá a prodražuje.
https://youtu.be/NA3N7-Wm_jw?feature=shared&t=8792), prý neexistuje. Podali jsme stížnost.
Na základě tohoto výběrového řízení z rozhodla RO usnesením č. 2023/19/4 o pořízení sekačky. Výběrová komise se podle zápisu sešla 25.9.2023. Všemi členy podepsaný závěr a doporučení je z 30.8.2023
JAK MOHLA KOMISE UDĚLAT ZÁVĚR MĚSÍC PŘEDTÍM, NEŽ SE SEŠLA?
Na základě této nabídky rozhodla RO usnesením č. 2023/18/5 o pronájmu úřední desky na 24 měsíců.
Náklady 32 k jednorázově, 1 000 Kč za měsíc, smlouva zde
Smlouva na poskytování služby za 130 tis./rok zahrnuje
Definice ostatních plnění je zmatečná - za klienta je označeno město Úpice. V kapitole
IV-Termín a místo plnění se předpokládá trvání smlouvy 27 měsíců, ve II-Předmět smlouvy 36
Zpráva od stejného dodavatele - Odpadového manažera je zde.
Zpráva stála obec Brandýsek 54.450 Kč
Zpráva na několika místech operuje s tvrzením (na základě kterého dává doporučení): "V obci jsou zavedeny 2 frekvence svozu, a to 1x za 14 dní a 1x měsíčně." Týdenní frekvence svozu směsného odpadu není zmíněna ani jednou.
V ceně 97 tis. Kč zahrnuty 2 jednání v Brandýsku
Každé další jednání v Brandýsku 23 tis. Kč
Jednorázově 161k Kč plus 57k Kč/rok
Analýza, ke které se nepřihlíželo, zde
Zde najdete směrnici pro zadávání zakázek malého rozsahu
Směrnice 4/2015 - Inventarizace - nebyla podepsána starostou
Dokumenty v jakékoliv podobě se nesmějí likvidovat jinak, než ve skartačním řízení. To se řídí následujícími pravidly: